81 proc. konsumentów rezygnuje z subskrypcji wiadomości od firm, jeśli te nie potrafią zachować umiaru w komunikacji marketingowej. Z kolei ponad połowa konsumentów deklaruje, że chce otrzymywać mniej komunikatów od swoich ulubionych brandów. To tylko niektóre z ustaleń z najnowszego raportu Optimove Insights, które rzucają światło na narastający problem zmęczenia marketingowego wśród konsumentów.
Nadmiar komunikacji marketingowej, bombardowanie ofertami i promocjami – to wszystko może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Zamiast zachęcać do zakupów, irytuje i zniechęca klientów.
Umiar i personalizacja
Według badań Optimove Insights, 54 proc. konsumentów otwiera maile marketingowe tylko wtedy, gdy są one spersonalizowane i odpowiadają ich potrzebom.
Konsumenci oczekują aktualnych, trafnych wiadomości, które pomogą im podczas zakupów. Kluczem do sukcesu jest umiar i personalizacja – komentuje wyniki badań Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska.
Podkreśla też, że kluczem do sukcesu w komunikacji marketingowej i sprzedażowej jest znalezienie złotego środka, a umiar w komunikacji z klientem to nie tylko kwestia ilości, ale także jakości przekazu. Komunikaty powinny być jasne, zwięzłe i konkretne.
Unikać żargonu branżowego
Do tego dodajmy, że warto unikać żargonu branżowego i skupić się na korzyściach, jakie klient może odnieść z produktu lub usługi. Bo z żargonu potencjalny klient raczej nic nie zrozumie.
Pamiętajmy, że komunikacja z klientem to nie sprint, ale maraton. Budowanie długotrwałych relacji wymaga czasu, cierpliwości i przede wszystkim szacunku dla potrzeb i preferencji klienta. Dlatego warto inwestować w komunikację, która jest nie tylko skuteczna, ale także etyczna i odpowiedzialna.
***
Badanie Optimove Insights zostało zrealizowane na podstawie badania przeprowadzonego w 2024 roku na próbie 305 obywateli USA. Respondenci byli w wieku 18+, 49 proc. stanowili mężczyźni, a 51 kobiety.