ZBP: Uwaga, oszuści podszywają się teraz pod pracowników banku

by Leszek Sadkowski

„Na planie serialu dzwoni do mnie telefon. Odbieram w przerwie zdjęć – przedstawia się facet i mówi, że dzwoni z banku. Pyta się o moje dane i czy składałem wniosek o kredyt? Mówię, że nie! I on uderza na alarm, że ktoś przejął dostęp do mojego telefonu i że on wyśle mi aplikację, którą mam zainstalować w mojej komórce, bo ona naprawi mi zainfekowany przez hakerów telefon. Grzecznie się rozłączyłem i zadzwoniłem do mojego banku – i co? Okazało się, że to był oszust. Chciał zainstalować w moim telefonie zdalny pulpit i dobrać się do mojego konta.” – opowiada Zbigniew Buczkowski w kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”.

Przestępcy potrafią podszyć się pod prawdziwy numer banku, instytucji lub konkretnej osoby. Obejrzyj poniższy filmik i dowiedz się, jak uniknąć wyłudzenia pieniędzy:

https://youtu.be/V8ECqmvbRaA?si=kvV7-HnaHeWUvRz6

Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, banki wraz z Policją przypominają:

* Przestępcy potrafią podszyć się pod prawdziwy numer telefonu banku.

* Stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Weryfikuj rozmówcę.

* Oszuści wywierają presję czasu. Przedstawiają sytuację jako niecierpiącą zwłoki. Prawdziwy pracownik banku nigdy tak nie działa!

* Masz wątpliwości czy dzwoni ktoś z twojego banku – sam zadzwoń na infolinię.

Więcej informacji o cyberbezpieczeństwie szukaj we własnym banku.

Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” jest wspólną inicjatywą Związku Banków Polskich, Fundacji Warszawski Instytut Bankowości, Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa i banków. Celem kampanii jest edukacja wszystkich użytkowników Internetu w zakresie cyberzagrożeń i sposobów ochrony przed nimi. Twarzami tegorocznej edycji są Katarzyna Skrzynecka i Zbigniew Buczkowski.

***

Zachęcamy naszych Czytelników do prenumeraty informacji, danych i analiz dostępnych w naszym serwisie oraz promocji i działań reklamowych. Więcej informacji pod adresem: redakcja@economista.pl i/lub marketing@economista.pl

Możesz również lubić