Zgodnie z wstępnymi wynikami, Grupa Żabka osiągnęła w 2024 roku wzrost skonsolidowanej sprzedaży do klienta końcowego o 20%, do 27 281 mln zł. Wpływ na zwiększenie wyników sprzedażowych miały przede wszystkim wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 8,3%, jak i ekspansja sieci sklepów, których Grupa otworzyła w 2024 roku 1166.
W samym czwartym kwartale Grupa Żabka odnotowała sprzedaż na poziomie 6 889 mln zł (+18% względem czwartego kwartału 2023 r.) oraz przyspieszenie wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL) o 1,1 p.p. względem kwartału trzeciego do poziomu 7,1% – podała spółka w komunikacie.
Rok 2024 Grupa Żabka zakończyła siecią liczącą 11 069 sklepów, w tym 60 zlokalizowanymi w Rumunii.
Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka:
Wstępne wyniki sprzedażowe za 2024 rok potwierdzają, że zgodnie z planem realizujemy założenia zaprezentowane inwestorom podczas IPO. Pozytywnie oceniamy obecną sytuację rynkową i możliwości zakupowe klientów formatu convenience, co pozwala nam kontynuować realizację przyjętej strategii.
Jako Grupa wykorzystujemy sprzyjające megatrendy konsumenckie, sukcesywnie zwiększając skalę działalności. Na koniec roku nasza sieć liczyła ponad 11 tysięcy sklepów Żabka, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami otworzyliśmy ponad 1100 placówek. Dostrzegamy znaczący potencjał do dalszego rozwoju, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na 2025 rok.
Dobry kwartał i rok
W 2024 r. sprzedaż do klienta końcowego zwiększyła się o 20%. Wzrost sprzedaży porównywalnej za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3%, nieznacznie powyżej środka przewidywanego przedziału (7,5–9,0%) i był napędzany zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku – podaje spółka.
W czwartym kwartale 2024 r. Grupa Żabka odnotowała wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 18% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, co było efektem połączenia wzrostu organicznego i rozbudowy sieci sklepów. Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął 7.1% i był o 1,1 p.p. wyższy niż w trzecim kwartale 2024.
Czynnikami wspierającymi wzrost były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8275 punktach (na koniec września 2024 r. było to: 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa.
Rozwój stacjonarnej sieci
W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1166 nowych sklepów, z czego 60 w Rumunii, tym samym powiększając swoją sieć do 11 069 punktów sprzedaży na 31 grudnia 2024 r. W czwartym kwartale Grupa otworzyła 169 nowych sklepów.
Oczekiwana poprawa marży
Grupa Żabka oczekuje, że skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za czwarty kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r.
W związku z tym podtrzymuje oczekiwania komunikowane przy okazji IPO, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12–13% w perspektywie średnioterminowej.

Prezentacja projektów Grupy. Fot. economista.pl
Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali.
Jaka jest dziś Grupa Żabka?
Warto to przypomnieć, bo nie każdy zna jej obecną strukturę. Grupa to kompleksowy ekosystem convenience, który obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą na koniec grudnia 2024 r. ponad 11.000 sklepów działających na zasadzie franczyzy.
Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka w 2024 r. rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.
Grupa dysponuje infrastrukturą logistyczną, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka. Od października 2024 r. akcje spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.