Najważniejsze targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 18-20 kwietnia 2023 r. w EXPO XXI w Warszawie. Już po raz dziewiąty branża spotkała się w trakcie jednego wydarzenia. Po okresie spowolnienia gospodarczego, spowodowanego inflacją, wojną na Ukrainie oraz pandemią i związanymi z nią lockdownami, uczestnictwo w targach branżowych staje się istotnym elementem strategii marketingowej wielu firm.
W trudnym okresie dla biznesu, wiele firm świadomie dąży do rozwoju i budowania pozytywnego wizerunku na arenie krajowej i międzynarodowej.
Powrót międzynarodowego charakteru
Na targach WorldFood Poland wystawiło się 289 firm, z czego 45 procent zagranicznych. Odwiedzający mieli okazję poznać i degustować produkty, które jeszcze nie są dostępne na polskim rynku. Polscy i zagraniczni producenci i dystrybutorzy przedstawili szeroką gamę produktów, w tym wiele nowości. Całe wydarzenie uzupełnione zostało ofertą merytoryczną – ponad 40 debat i prelekcji na dwóch scenach, a także atrakcje i konkursy – informują organizatorzy.
Goście mieli okazję odwiedzić 289 stoisk wystawców pochodzących z 32 krajów. Wśród nich znalazły się pawilony narodowe: Tunezji, Ukrainy, Tajlandii, Grecji, Macedonii Północnej i Sri Lanki. Na targach funkcjonowały też specjalne strefy Bellavita i Iberica dedykowanej kulinariom Włoch i Hiszpanii.
Warto zaznaczyć, że w tym roku po raz pierwszy pojawił się pawilon narodowy Macedonii Północnej, gdzie wystawcy prezentowali między innymi szeroką ofertę win. Ponadto, mimo trudnej sytuacji geopolitycznej, nie zabrakło też przedsiębiorców z Ukrainy, którzy licznie reprezentowali swój kraj.
Spotkania handlowe i prelekcje
Spotkania handlowe stanowią nieodzowny element targów. W tym roku zwracała uwagę obecność kupców z różnych formatów handlowych, w tym z sieci handlowych, aptek, sklepów specjalistycznych, sklepów internetowych oraz stacji benzynowych.
Wśród uczestników spotkań znaleźli się znamienici kupcy, w tym Auchan, Carrefour, Empik, Eurocash, Biedronka, Dr. Max, Dino Polska, PKN Orlen, Barbora.pl, NFTY, Medinn oraz Kuchnie Świata.
W czasie targów prezentowane tematy poruszały wiele istotnych kwestii dla branży spożywczej, od sposobów promowania polskich marek za granicą, przez kluczowe aspekty dotyczące systemu kaucyjnego, aż po najnowsze trendy na rynku suplementów diety czy żywności ekologicznej. W drugim dniu targów skupiono się na kluczowych trendach w branży spożywczej, takich jak transformacja systemu żywnościowego w Polsce, rynku alternatywnych źródeł białka, produkcji mięsa komórkowego oraz perspektywach rozwoju rynku suplementów diety – informuje WorldFood Poland.
Medale dla najlepszych produktów
Konkurs o Złoty Medal towarzyszący targom stanowi nieodzowny element wyłaniania i promocji najlepszych produktów prezentowanych przez wystawców. W Strefie Degustacji, zasiadający w Jury konkursu przedstawiciele sieci handlowych i sektora HoReCa, stowarzyszeń i organizacji branżowych oraz eksperci żywieniowi, mieli okazję przetestować ponad 130 produktów spożywczych oraz suplementów diety.
Jury wyłoniło 12 produktów. Dodatkowo, każdy produkt który otrzymał Złoty Medal został poddany ocenie publiczności. W ramach Business Best Choice, produkt „Ku*Czak klasyk” firmy Plantway został wyłoniony przez uczestników targów i otrzymał voucher o wartości 10 000 zł na rzecz stoiska na kolejną edycję WorldFood Poland – czytamy w komunikacie.
Ponadto, w strefie Bellavita odwiedzający dokonali wyboru najlepszego produktu spośród 600 oferowanych przez 50 włoskich marek, którym został Panettone Pistacio – naturalny krem pistacjowy firmy Chiostro di Saronno.