Jak technologie budują e-handel spożywczy wart biliony dolarów?

by Leszek Sadkowski

Według prognoz Research and Markets wielkość globalnego rynku spożywczego online wyniesie 2 158,53 mld USD do 2030 roku, osiągając roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 25,3 procent. Choć sklepy stacjonarne nadal pozostają kluczowym kanałem dostępu do artykułów żywnościowych, to dla przykładu w Polsce jedzenie znajduje się obecnie w pierwszej dziesiątce produktów najczęściej kupowanych przez internet – 8 procent (raport MR&MRS e-Commerce). Chcąc dostosować się do rosnących potrzeb konsumentów w zakresie atrakcyjnych i intuicyjnych cyfrowych doświadczeń zakupowych, wielu sprzedawców poddaje się transformacji.

Z raportu „Cyfrowa wędrówka w chmury. Menedżerzy o chmurze w Polsce i regionie CEE” z narzędzi do optymalizacji obszaru customer experience w środowisku cloud IT korzysta 41 procent polskich przedsiębiorstw.

Platformy zakupowe

O wzrost efektywności w tej branży walczą krajowe i zagraniczne firmy. Ostatnio do gry wszedł Carrefour Belgium – celem spółki jest pozycja lidera w dziedzinie handlu elektronicznego artykułami spożywczymi. By to osiągnąć, sieć supermarketów zdecydowała się zastąpić niespójny krajobraz e-commerce jedną, bardziej przyjazną dla użytkownika platformą zakupową.

Ta akurat firma wdrożyła rozwiązania SAP Commerce Cloud oraz SAP Customer Data Cloud, w efekcie czego zwiększył się m. in. ruch na stronie internetowej. Na to i na wiele więcej pozwalają nowoczesne narzędzia oferowane przez wielkie światowe firmy branży IT.

Transformacja chmurowa

Carrefour kontynuuje obecnie swoją transformację w kierunku rozwiązań opartych na chmurze i migracji różnych technologii do modelu „One Carrefour” – stwierdził Clément Pecheur, IT E-Commerce Team Leader, Carrefour Belgium NV.

Podobne plany związane z transformacją chmurową wiążą inne sieci handlowe wierząc, że przełoży się to na wzrost przychodów i zysków w najbliższej przyszłości. Zdaniem ekspertów innej drogi dziś już po prostu nie ma i jeśli ktoś chce liczyć się w jakiejkolwiek branży musi postawić na nowoczesne technologie.

Możesz również lubić