Stworzony w celu świętowania przyjaźni polsko-francuskiej, FrenchTouch La Belle Vie od 7 lat przybliża Polakom Francję i jej kulturę. Uczestnicy i organizatorzy wydarzenia przybliżają nam ten kraj, dzielą się kulturą, know-how i stylem życia à la française. To także doskonały przykład dla nas, jak promować się za granicą.
French Touch La Belle Vie bardzo dobrze sobie radzi na polskim rynku.
Obecna, siódma edycja ma być jeszcze bardziej atrakcyjna niż poprzednie. Bo przy współpracy z ponad 6000 punktami sprzedaży, w tym z siecią Biedronka w całej Polsce, French Touch chce pokazać pełen wachlarz swych sprzedażowych możliwości. Główny Partner Biedronka zaproponuje konsumentom promocyjne oferty oraz selekcję wybranych, ekskluzywnych produktów charakterystycznych dla Francji. Dziesiątki marek partnerskich współpracujących stworzy zaś akcję handlową, jakiej jeszcze nie było – podają organizatorzy.
Dodajmy, że wydarzeniu co roku towarzyszy wydanie magazynu, który ukazuje się w nakładzie ponad 1 miliona egzemplarzy drukowanych. To dużo, a do tego dochodzi jeszcze możliwość lektury w wersji cyfrowej.
Znajdziemy w nim przekrój artykułów na różne tematy: od kuchni, przez modę, dziedzictwo Francji, jej regiony, tradycje, ciekawe osobowości i kulturę. Sam magazyn jest dystrybuowany bezpłatnie, specjalnie na potrzeby wydarzenia. Dostępny w szerokiej dystrybucji w salonach prasowych oraz u partnerów w wersji papierowej (Relay, InMedio, Aelia Dutyfree).
Promocja wydarzeń i magazynu odbywa się również elektronicznie, e-maile adresowane do miliona odbiorców pozwalają dotrzeć z jego cyfrową wersją.
Co jeszcze zrobią Francuzi? Będzie 7. edycja Gali French Touch z udziałem francuskich i polskich gwiazd. Mają to być wielkie osobowości francuskiej kultury, poznamy też różne regiony tego kraju. To kulminacyjny moment obchodów French Touch La Belle Vie, podczas którego twórcy zabiorą nas do Francji pokazując atrakcje tego kraju i pozwalając na jego lepsze poznanie. Miejscem wydarzenia będzie Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, a całość transmitowana będzie na żywo w jednej z ogólnopolskich telewizji.
Dodajmy, że od pierwszych edycji Gali French Touch brały w niej udział największe gwiazdy polskiej i francuskiej sceny muzycznej czy świata mody; Jean-Paul Gaultier, Jean-Charles de Castelbajac, Julien Fournie czy Chantal Thomass.
Organizatorzy twierdzą, że impreza French Touch odbija się szerokim echem w świecie biznesu oraz w mediach, a kampania promocyjna dobrze widoczna jest w przestrzeni publicznej.
Poza środkami masowego przekazu wykorzystywanymi przy promocji wydarzenia: od billboardów, przez prasę, po telewizję, widoczność 7. edycji French Touch La Belle Vie zostanie zwiększona dzięki zaangażowaniu partnerów, którzy przygotowali ekspozycje produktów w sklepach zaangażowanych w akcję.
Nam niewiele potrzeba poza wzięciem przykładu z Francuzów, bo kampanie promocyjne Polski poza jej granicami były zwykle chybione. Tu mamy zaś czarno na białym przykład tego, jak powinno się to robić, nawet przy mniejszej skali i potencjale, jaki ma nasz kraj w porównaniu z Francją.