2023 rok dla Mercedes-Benz Cars w Polsce to wzmocnienie pozycji w segmencie luksusowym, rekordowa liczba rejestracji Klasy S i aut elektrycznych. Mówiąc krótko był to dla firmy bardzo udany rok.
2023 rok dla Mercedes-Benz Vans w Polsce to także kompletne portfolio elektrycznych pojazdów dostawczych oraz nowa gama średniej wielkości vanów.
Podsumowując:
• W 2023 roku Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 20 500 samochodów osobowych, podobnie jak rok wcześniej
• Kontynuacja strategii wzrostu opartego na wysokiej wartości: zwiększania udziału samochodów luksusowych i sportowych
• Rekordowy wynik rejestracji Klasy S, która pozostaje liderem w segmencie luksusowych limuzyn
• 45-procentowy wzrost liczby dostaw samochodów z napędem w pełni elektrycznym; łącznie auta elektryczne i hybrydy plug-in mają 14 proc. udziału w dostawach Mercedes-Benz Polska w 2023 r.
• Wzrost sprzedaży zarówno w segmencie pojazdów spalinowych, jak i tych z napędem elektrycznym
• Nowa gama średniej wielkości vanów
W 2023 r. Mercedes-Benz Polska koncentrował się na wzmacnianiu submarek Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Klasa G oraz rodziny modeli Klasy S (segment Top-End). Od stycznia do grudnia polscy klienci odebrali 20 500 nowych Mercedesów osobowych – podano w raporcie.
Elektryczne wzrosty
Równocześnie Mercedes-Benz zwiększał sprzedaż osobowych modeli zelektryfikowanych: aut w pełni elektrycznych i hybryd plug-in. 2023 rok był czasem rozwoju elektromobilności. Podobnie dzieje się w całej branży.
Poprzedni rok minął między innymi pod znakiem znacznego wzrostu popularności modeli zelektryfikowanych. Dostawy samochodów w 100 proc. elektrycznych (BEV) wzrosły o 45 proc., do 1250 egzemplarzy, a hybryd plug-in (PHEV) – o 7,5 proc., do 1631 sztuk.
Łącznie pojazdy te (tzw. xEV-y) uzyskały ponad 21-procentowy wzrost sprzedaży i stanowiły 14 proc. wszystkich ubiegłorocznych dostaw Mercedesa w Polsce. Najchętniej wybieranym samochodem w pełni elektrycznym był kompaktowy SUV EQA, którego sprzedaż wzrosła o 14 proc.
Najchętniej wybierane modele aut osobowych
W 2023 roku Mercedes-Benz przeprowadził aktualizacje i zmiany generacyjne linii modelowych, począwszy od modeli EQA i EQB przez kompletację gamy bestsellerowych GLC i GLC Coupe aż po odnowione SUV-y klasy wyższej oraz nową Klasę E.
Ranking najchętniej wybieranych modeli Mercedesa w Polsce otwiera GLC SUV, który od 6 lat pozostaje bestsellerem marki i tak jest również w przypadku najnowszej generacji. W 2023 roku padł on wyborem 2229 klientów. Drugie miejsce zajął model CLA coupe, z wynikiem 2001 egzemplarzy, a trzeci był GLC Cuope – 1422 sztuk.
Polska jest dla Mercedesa jednym z kluczowych rynków. W Europie należymy do grona liderów, jeśli chodzi o segment luksusowych submarek Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Klasy S i Klasy G, które budują optykę luksusowego pozycjonowania marki. Na Starym Kontynencie zajmujemy drugie miejsce pod względem dostaw Klasy S oraz piąte pod względem sprzedaży AMG i Maybacha – powiedział Aleksander Henzler, CEO Mercedes-Benz Polska i Czechy oraz CEO Clustra na Europę Środkowo-Wschodnią.