Odnowa CCC – rosną przychody, jest ekspansja i rozwój omnichannel

by admin

Wysokie przychody, ekspansja międzynarodowa i postawienie na rozwój modelu omnichannel – Grupa CCC podsumowała właśnie drugi kwartał.

Grupa zamyka drugi kwartał roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) najwyższą w historii sprzedażą kwartalną, tj. 2 mld PLN (+41 proc. rdr). Już blisko połowę tej kwoty (43 procent) stanowi przychód z kanałów e-commerce. Dobre wyniki spółki to głównie zasługa wysokiej sprzedaży wszystkich szyldów Grupy, zarówno w kanałach offline, jak i online. Dość dynamicznie rozwija się również najmłodszy koncept Spółki – HalfPrice.  W ciągu pięciu miesięcy w off-pricowym segmencie powstała sieć 30 sklepów w Polsce, Czechach, Austrii i na Węgrzech.

Poprawa wyników

Drugi kwartał 2021 roku w Grupie CCC to najlepszy sprzedażowo okres w całej historii Spółki – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC. – Sukcesywnie wzmacniamy naszą ofertę produktową, rozwijamy kanały sprzedaży oraz doświadczenia zakupowe klientów. Dzięki temu odnotowujemy wzrosty przychodów w sieci stacjonarnej, przy utrzymaniu wysokiej dynamiki w e-commerce. To pokazuje, że wykorzystaliśmy moment na cyfryzację biznesu oraz przewidzieliśmy trendy rynkowe i konsumenckie.

W drugim kwartale roku obrotowego 2021 (maj-lipiec) sprzedaż w Grupie CCC osiągnęła poziom 2 mld zł – co stanowi wzrost o 41 procent rdr, a także poprawę do Q2’19 (+5 proc.). To efekt powrotu klientów do sklepów stacjonarnych, przy utrzymanej wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz bardzo dobrym debiucie nowej sieci HalfPrice.

Dzięki poprawie marży brutto (+2,2 pp rdr) oraz dyscyplinie kosztowej, w podsumowywanym okresie Grupa CCC osiągnęła także wysoką marżę EBITDA, tj. 11,3 procent.

Pierwsze półrocze zamykamy wysokim poziomem przychodów i stabilną sytuacją finansową. Jesteśmy gotowi dalej wzmacniać wartość naszej organizacji i inwestować w jej rozwój – dodaje Kryspin Derejczyk, Wiceprezes Zarządu Grupy ds. Finansowo-Księgowych.

Spółka wzmacnia ostatnio omnichannelowy ekosystem i rozpoczęła sprzedaż online na kolejnych rynkach zagranicznych (m.in. w Rosji). Wybrane produkty debiutują również na platformach marketplace, takich jak Allegro, Wildberries, Zalando czy Kasta. W ramach Grupy działa obecnie przeszło 90 sklepów internetowych w 19 krajach, co znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze przychodów. Udział sprzedaży online w drugim kwartale wyniósł 43 procent (wzrost o 3,6pp). W tym segmencie warto zwrócić uwagę na wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Modivo (+95 proc. rdr), ccc.eu (+44 proc. rdr) oraz DeeZee (+80 proc. rdr) – podaje spółka.

Dodajmy, że sprzedaż głównego silnika e-commerowego Grupy eobuwie.pl wyniosła w drugim kwartale 805 mln zł (+55 proc. rdr), przy rentowności EBITDA na poziomie 7,8 procent. Eobuwie.pl notuje dobre wyniki także na rynkach zagranicznych. Przychody spółki wzrosły odpowiednio o 78 procent w Grecji, 88 w Niemczech oraz 167 procent we Francji. Grupa umacnia się zatem poprzez inwestycje w marketing, rozwój oferty produktowej i marketplace oraz skalowanie logistyki przypominając o dobrym odbiorze wśród klientów formatów stacjonarnych, tj. eobuwie.pl i MODIVO. W lipcu br. spółka uruchomiła pierwszy sklep hybrydowy w Czechach, rozpoczynając tym samym ekspansję międzynarodową sieci.

Intensywny rozwój 

Konsekwentnie ostatnio rozwijane kanały sprzedaży, logistyka i prężniejszy marketing przekładają się na sytuację spółki, która jeszcze niedawno była w sporych tarapatach.

Również portfolio marek jest stale rozbudowywane o kolejne brandy. W sezonie jesienno-zimowym w kanałach sprzedaży Grupy zadebiutowała m.in. Badura.

W Grupie stawiamy na komunikację z klientem. Nasze działania marketingowe realizujemy w modelu 360 stopni. Co ważne – precyzyjnie dobieramy przekaz i kanały komunikacji do poszczególnych generacji. W tym tych tak wyróżniających się jak pokolenie Z – dodaje Czyczerski.

I przypomina, że CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wdrożyła niedawno płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach. A w ramach digitalizacji sieci stacjonarnej, w 750 sklepach CCC w Europie Środkowo-Wschodniej pojawiły się e-kioski, które umożliwią dostęp do oferty online w placówkach handlowych. Natomiast zaangażowanie kapitałowe Grupy CCC w firmę Xpress Delivery wspiera rozbudowę usługi szybkich dostaw ze sklepów – CCC Express. Dzięki temu klienci z 37 miast w Polsce mogą szybko otrzymać zamówione online buty i akcesoria. Z usługi Dostawa tego samego dnia korzystają także klienci eobuwie.pl w 12 miastach w Polsce. W kolejnych miesiącach zadebiutuje ona także w kolejnych krajach oraz zostanie udostępniona konsumentom MODIVO.

Zarząd chwali się też tym, że ekspansja poza granicami Polski to kierunek rozwoju większości kanałów sprzedaży i usług Grupy. CCC.eu wystartowało w tym roku na sześciu rynkach, tj. w Rosji, Bułgarii, Grecji, Chorwacji, Słowenii i na Ukrainie. Dziś z platformy tej korzystają klienci w 12 krajach. Z kolei dostęp do usługi esize.me w aplikacji mobilnej eobuwie.pl zyskali niedawno konsumenci w Bułgarii, Czechach, Grecji oraz na Węgrzech. Najmłodszy koncept Grupy – HalfPrice – obecny jest już w czterech krajach, a do końca roku zadebiutuje również w Chorwacji.

Wydaje się zatem, że Grupa najgorsze chwile ma za sobą, o czym świadczy m.in. kurs jej akcji. I przy konsekwentnym rozwoju oraz kontroli kosztów może jeszcze niejednym zaskoczyć – tak klientów, jak i akcjonariuszy.

Możesz również lubić