Biedronka przyjrzała się miejscowościom, w których Polacy spędzali ferie zimowe. Nie jest zaskoczeniem fakt, że ponownie najchętniej spędzaliśmy ten czas w górach, bo właśnie na południu kraju sieć odnotowała największy wzrost liczby klientów w czasie tegorocznych ferii. Jednak w tym roku Polacy obrali za cel zimowego wypoczynku inne miejscowości niż w roku ubiegłym. Na podium znalazł się Karpacz, Szklarska Poręba oraz Białka Tatrzańska.
W czasie tegorocznych ferii Biedronka odnotowała największy wzrost liczby klientów w miejscowościach górskich. W tym roku królował Karpacz, gdzie liczba klientów wzrosła o 76 procent w porównaniu do okresu sprzed ferii.
Oferta pod klienta
Na drugim miejscu znalazła się Szklarska Poręba, gdzie klientów było o 48 procent więcej, a na trzecim Białka Tatrzańska ze wzrostem 42 procent. Zakopane, stolica polskich gór, również otarła się o podium z wynikiem 41 procent, jednak to nie ona skradła serca Polaków.
Co ciekawe, w zeszłym roku największą popularnością w czasie ferii zimowych cieszyły się zupełnie inne miejscowości – Polacy najchętniej odwiedzali Krynicę Zdrój, Muszynę, Wisłę i Ustrzyki Dolne.
Biedronka jest sklepem pierwszego wyboru dla wielu Polaków. W okresie ferii co roku zauważamy wzrost liczby klientów w sklepach zlokalizowanych w miejscowościach turystycznych. Dostosowujemy w nich ofertę do potrzeb klientów, tak aby podczas wypoczynku mieli dostęp do swoich ulubionych produktów – mówi Paweł Włodarczyk, dyrektor makroregionu w sieci.
Co kupują klienci w górach?
Warto dodać, że w czasie ferii Polacy najchętniej wybierali produkty, które szybko dostarczą dużo energii. Sieć odnotowała wzrost sprzedaży produktów, dzięki którym można szybko przygotować rozgrzewający posiłek, m.in. tradycyjnych zup gotowych, wśród których brylowała zupa Kartoflanka czy koncentrat żurku Krakus.
Klienci z górskich miejscowości sięgali też chętniej po sosy, np. sosy Łowicz mix, a wśród gotowych dań królowały pierogi z jagodami i malinami Nasze Smaki. Na liście popularnych produktów znalazły się również m.in. Babeczki Minionki Dr Oetker czy Nutella. Turyści znacznie częściej kupowali też różnego rodzaju kiełbasy, głównie śląską oraz białą tradycyjną.
***
Sklepy Biedronki codziennie odwiedza ponad 5 mln klientów.