Darłowo, Łeba i Mielno – te trzy miejscowości łączą nie tylko piękne plaże, ale też ogromne zainteresowanie Polaków w okresie wakacyjnym. To właśnie te miasta okazały się najpopularniejsze wśród klientów Biedronki – sieć odnotowała w nich największy wzrost liczby klientów od początku wakacji. Zwyciężyło Darłowo z prawie 80 proc. wzrostem liczby klientów w wakacje.
Sklepy Biedronki odwiedza codziennie ponad 5 mln klientów, a w okresie letnim sieć odnotowuje jeszcze większy ruch w miejscowościach turystycznych. Dlatego na początku lipca 250 sklepów sieci rozpoczęło działalność w trybie wakacyjnym na Pomorzu, w górach i na Mazurach, z których część jest czynna całodobowo (z krótką techniczną przerwą).
Liderem Darłowo
Z tych udogodnień korzystają urlopowicze przebywający na Pomorzu, a szczególnie w Darłowie. To właśnie tam sieć odnotowała prawie 80 procent wzrostu liczby klientów od momentu rozpoczęcia wakacji.
Drugą i trzecią najpopularniejszą miejscowością turystyczną okazała się Łeba (prawie 64 procent wzrostu) oraz depczące jej po piętach Mielno (ponad 62 procent wzrostu) w porównaniu do tygodni przedwakacyjnych. Ci urlopowicze, którzy w pierwszej połowie letnich wakacji nie zdecydowali się na wyjazd nad morze, wybrali polskie góry. Miłośnicy górskich wycieczek wybierali m. in. Szklarską Porębę, w której Biedronkę odwiedziło ponad 23 procent więcej klientów niż przed wakacjami, oraz Zakopane (blisko 23 procent wzrostu) – podała sieć.
Co kupują wakacyjni turyści?
Jak wskazują dane Biedronki, w tym okresie największą popularnością cieszą się cukierki karmelowe oraz inne słodkie przekąski. W upalne dni klienci sieci chętnie sięgają również po orzeźwienie w postaci piw, owocowych soków Vital Fresh czy czerwonej oranżady.
W koszykach urlopowiczów królują także mięsa i sery, a w szczególności kabanosy, kiełbasa śląska, karkówka oraz ser Halloumi. Te produkty odnotowały jedne z największych wzrostów sprzedaży od momentu rozpoczęcia sezonu wakacyjnego.
Biedronka podała też, że dotychczasowym, warzywnym hitem sprzedażowym tego lata okazał się bób. Zaraz za nim na podium znalazły się kapusta pekińska i buraki. Najpopularniejszymi owocami wśród klientów sieci są natomiast czereśnie, melony i jabłka.
Magdalena Sidwa, dyrektorka operacyjna w sieci Biedronka:
Sklepy zlokalizowane w miejscowościach turystycznych cieszą się co roku ogromną popularnością wśród naszych klientów. Aby umożliwić im maksymalnie komfortowe zakupy wprowadziliśmy szereg udogodnień i zaproponowaliśmy ofertę dostosowaną do ich potrzeb w czasie wakacji. Cieszymy się, że wprowadzone rozwiązania spotkały się z tak pozytywnym odbiorem, a turyści znacznie częściej odwiedzają nasze sklepy, trend ten obserwujemy szczególnie w weekendy.
***
Biedronka otworzyła również kilkanaście sezonowych namiotów z wyprzedażą produktów non-food, które stanęły m.in. w Miastku, Łebie, Lęborku, Koszalinie, Sławnie i w Dziwnowie. W Pobierowie i Ustce dla większego komfortu klientów tymczasowo powiększone zostały sale sprzedaży, a w Łebie uruchomiona została linia autobusowa, która dowozi klientów z centrum miasta do sklepu.