„Odmień swoje życie” to hasło przewodnie nowej platformy komunikacji modelu franczyzowego Grupy Muszkieterów. Rozwiązanie ma zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do uruchomienia własnego biznesu w ramach marki Intermarché lub Bricomarché. Koncepcja uwzględnia digitalizację procesu rekrutacji dzięki uruchomieniu Portalu Kandydata oraz proponuje nowy sposób wymiany informacji z przyszłymi przedsiębiorcami.
Dwie nowe witryny internetowe, zmiana dokumentów prawnych i inny koncept franczyzowy to działania będące odpowiedzią Grupy Muszkieterów na wyzwania związane z dążeniem do podnoszenia standardów franczyzy w Polsce. Platforma wystartuje 23 września.
Są chęci, brak odwagi
Prace nad platformą poprzedziły badania przeprowadzone w 2021 r., których celem była analiza bieżących trendów na rynku franczyzy, a także czynników, jakie wpływają na podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej w jej ramach. Wynika z nich, że aż 70 procent badanych myślało o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale tylko 4 procent odważyło się to zrobić. Przejście od idei do działania stanowi zatem dużą barierę, co Grupa Muszkieterów chce zmienić.
Zależy nam na tym, aby wspierać dążenia Polaków do założenia własnego biznesu. Chcemy przekonać ich do franczyzy, a w dalszej kolejności do związania się ze znanymi oraz prężnie działającymi szyldami, należącymi do naszej Grupy. Dlatego zbudowaliśmy platformę komunikacji, która zachęca przedsiębiorców do dialogu. Przygotowaliśmy się do tego, aby towarzyszyć przyszłym przedsiębiorcom w procesie podejmowania decyzji o dołączeniu do naszych struktur poprzez otwarcie sklepu Intermarché lub Bricomarché – mówił na konferencji prasowej Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. – Takim decyzjom zawsze towarzyszy konieczność wprowadzenia zmian w swoim życiu, dlatego nasza kampania opierać się będzie na haśle „Odmień swoje życie”.
Kanały informacyjne i digitalizacja
Warto dodać, że Grupa zrzesza już blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców.
Sukcesy ich biznesów najlepiej pokazują wartość współpracy oraz wymierne korzyści wynikające z podjęcia działalności w ramach własnej spółki kapitałowej. Naszą komunikację będziemy opierać właśnie na ich historiach – mówi Marek Sawa, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché.
Wraz z nową platformą komunikacji Grupa dokona digitalizacji procesu rekrutacji i wprowadzi portal kandydata. Jest to narzędzie, które umożliwi przyszłym franczyzobiorcom przejście przez proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z Działem Rekrutacji. Wprowadzono także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy – czyli List intencyjny, który zastąpił dotychczasową umowę członkowską.
Koncept franczyzowy
Grupa Muszkieterów oferuje swój koncept franczyzowy. Właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy sami decydują o kierunkach rozwoju Grupy oraz własnego biznesu. Podejmują działania na rzecz społeczności w miejscowościach, w których prowadzą swoje biznesy, np. poprzez organizację akcji pomocowych. Działalność supermarketów oznacza również odprowadzanie podatków do lokalnego samorządu. Właściciele mogą też wdrażać nowe koncepty oraz dodatkowe usługi, takie jak otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (Intermarché Drive, Bricomaty). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na wsparcie centrali Grupy Muszkieterów – zapowiedziało kierownictwo.
A wszystko po to, by zwiększyć znaczenie polskiego rynku do Grupy, bo z tym wcześniej bywało różnie. Szefowie firmy liczą teraz na większy udział Polski w obrotach i zyskach całej Grupy.
***
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.