Jakie plany deweloperzy mają na ten rok, jakie projekty mieszkaniowe wejdą wkrótce na rynek, jakie lokale trafią do sprzedaży i czy deweloperzy będą uruchomiać nowe gałęzie działalności? Informacje na ten temat przekazują ich przedstawiciele w swoich wypowiedziach.
Andrzej Oślizło, prezes zarządu, Develia
W 2024 roku zamierzamy poszerzyć naszą ofertę o ponad 3 tys. mieszkań. Najwięcej projektów planujemy na I kwartał. Obecna sytuacja na rynku jest trudna ze względu na niską podaż, dlatego też fakt, że jesteśmy w stanie w krótkim okresie wprowadzić do sprzedaży tyle lokali daje nam przewagę konkurencyjną.
Nowe inwestycje zostaną uruchomione praktycznie we wszystkich miastach, w których działamy. Będą to zarówno kolejne etapy już realizowanych osiedli, takich jak Aleje Praskie i Bemosphere w Warszawie, Przemyska Vita i Południe Vita w Gdańsku, Ceglana Park w Katowicach czy Orawska Vita we Wrocławiu, jak i zupełnie premierowe projekty. Planujemy również rozszerzyć naszą działalność w na rynku poznańskim.
Angelika Kliś, członkini zarządu Atal
Polski rynek jest mocno rozdrobniony, więc istnieje duży potencjał do zwiększenia w nim udziału. Podobnie, jak w roku minionym, w 2024 planujemy konsekwentne wprowadzanie do sprzedaży około dwudziestu nowych inwestycji. Pozwoli to nam utrzymać na stałym poziomie ofertę mieszkań dla odbiorców w różnych segmentach rynku. Planowany wolumen jest zbliżony do ubiegłorocznego.
Celujemy też w dalszą poprawę wskaźnika sprzedaży lokali wykończonych. Ich udział w ogólnej sprzedaży rośnie z roku na rok. Dlatego zaktualizowaliśmy wzorniczo nasz program Atal Design, kierowany do grupy klientów kupujących „pod klucz”.
W naszej strategii na kolejne lata dużą wagę przykładamy do unowocześniania budynków oraz wdrażania w nich rozwiązań ekologicznych i oszczędnościowych np. paneli fotowoltaicznych, elektrycznych stacji ładowania pojazdów. Ważnym aspektem jest też kreowanie efektownych i przyjaznych mieszkańcom części wspólnych, w tym terenów zewnętrznych i klatek schodowych.
Osobną kwestią jest zakup gruntów, które zamierzamy pozyskiwać, celem budowania zaplecza dla kolejnych inwestycji.
Eyal Keltsh, prezes zarządu Grupy Robyg i Vantage
Teraz największe zainteresowanie dotyczy mieszkań w ramach programu Bezpieczny kredyt więc proponujemy nabywcom szeroki wachlarz opcji do wyboru. Ponadto współpracujemy w ramach Grupy TAG Immobilien i budujemy rynek PRS w ramach działalności Vantage. Mamy duży bank ziemi i wprowadzamy cały czas nowe inwestycje do sprzedaży.
Pozytywnym trendem jest to, że sytuacja na rynku jest dobra i widać wyraźny popyt. Niestety nadal podaż jest niska. Brakuje mieszkań, zwłaszcza w Warszawie, gdzie zainteresowanie zakupem jest największe.
Ważne jest pozyskiwanie nowych gruntów. Grupa TAG, która w Polsce posiada Robyg i Vantage, ma jeden z największych banków ziemi umożliwiający budowę około 23 tys. mieszkań. Nasze grunty są dobrze zlokalizowane w pięciu aglomeracjach, w których działamy: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Trójmieście. Szukamy nowych gruntów, bo popyt na mieszkania nie spada i chcielibyśmy wprowadzać jeszcze szybciej kolejne inwestycje do sprzedaży.
Dostępność gruntów jest obecnie mniejsza, ale cały czas jest ogromny potencjał dla zagospodarowania przestrzeni miejskich i dostarczania ciekawej oferty mieszkaniowej przez deweloperów.
W długim terminie chcemy być największą deweloperską grupą mieszkaniową w Polsce, z ofertą 10 tysięcy mieszkań na wynajem i sprzedażą na poziomie kilku tysięcy lokali rocznie.
Anna Bieńko, dyrektor Sprzedaży w Wawel Service
Nasze plany na przyszły rok obejmują kontynuację rozpoczętych realizacji oraz wprowadzenie nowych projektów na rynek. W 2023 roku udało nam się zrealizować nasze plany osiągając poziom wykonania na poziomie 120 proc.
Jesteśmy podekscytowani, że wychodzimy poza tradycyjne obszary działalności i otwieramy się na nowe rynki. Planujemy wejście na rynek aparthoteli, co stanowi dla nas nowe wyzwanie, a jednocześnie szansę na rozwój w segmencie krótkoterminowego zakwaterowania. Ponadto, rozważamy współpracę z dużą siecią hotelową.
Jako część naszej strategii na 2024 rok, planujemy wprowadzenie nowości ofertowych, które będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby rynku. Będziemy kontynuować rozwijanie ekologicznych rozwiązań budowlanych i dostosowywać naszą ofertę do rosnącego zainteresowania technologią smart home.
Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immoblier Polska
Nasze plany na 2024 rok zakładają stopniowy wzrost i wprowadzanie nowych inwestycji w miastach, w których jesteśmy już obecni. W Warszawie pracujemy nad kolejnymi projektami we Włochach oraz na Pradze. Planujemy również kontynuację mieszkań na popularnym Chrzanowie.
W 2024 roku zamierzamy wprowadzić do sprzedaży również co najmniej jeden projekt we Wrocławiu i dwa w Poznaniu. Wszystkie nowe inwestycje będą posiadały w standardzie system automatyki mieszkaniowej Appartme.
W kolejnych miesiącach zamierzamy również kontynuować poszukiwania gruntów pod nowe mieszkania. Interesują nas tereny dobrze skomunikowane, zlokalizowane przy powstających lub planowanych inwestycjach, takich jak węzły przesiadkowe, stacje metra czy placówki edukacyjne.
Małgorzata Ostrowska, dyrektorka Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction
W kolejnym roku kontynuujemy rozwój nowych technologii budowlanych, planujemy wprowadzić do sprzedaży kolejne inwestycje bazujące na eko rozwiązaniach przyjaznych dla środowiska oraz dla samych mieszkańców. Będziemy też kontynuować dywersyfikację biznesu, kładąc nacisk na rozwój naszej gałęzi hotelarskiej.
Tradycyjnie naszym priorytetowym rynkiem będzie Warszawa. W 2024 rok planujemy uruchomienie inwestycji w Jachrance, nad Jeziorem Zegrzyńskim. Powstanie tam kompleks o charakterze wielofunkcyjnym. Nie zapominamy o ekspansji do innych miast. W Szczecinie czeka nas realizacja 3. etapu projektu Nad Odrą. Rozważamy też kolejne inwestycje w Trójmieście.
Karolina Bronszewska, członek zarządu, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson Development
Jednym z ważniejszych projektów w 2024 roku będzie uruchomienie inwestycji przy ulicy Epopei w Warszawie, gdzie powstanie 400 nowych mieszkań. Będziemy również wprowadzać drugi etap osiedla Zielono Mi na warszawskim Dolnym Mokotowie. Ponadto, nasze sztandarowe inwestycje, takie jak Miasto Moje i Ursus Centralny, doczekają się uruchomienia ostatnich etapów inwestycji.
Po uzyskaniu stosownych pozwoleń, mamy w planach również kolejne inwestycje. W Warszawie pojawimy się na Bemowie, a w Falentach rozpoczniemy kolejny etap budowy domów jednorodzinnych. Nadal będziemy aktywni w aglomeracji poznańskiej, wrocławskiej i szczecińskiej. W Poznaniu ruszymy z projektem kompaktowych domów przy ulicy Bełchatowskiej. W Szczecinie natomiast planujemy uruchomić V etap inwestycji Nowe Warzymice oraz kolejny etap osiedla Nowa Północ.
W 2024 roku, po uzyskaniu wymaganych pozwoleń na budowę, planujemy wprowadzić do sprzedaży ponad 1100 lokali mieszkalnych.
Waldemar Olbryk, prezes zarządu w Archicom
Dążymy do wypracowania pozycji lidera na rynku nieruchomości mieszkaniowych przy sprzedaży na poziomie 4 tysięcy mieszkań rocznie. Naszym celem krótkookresowym jest sprzedaż 3 tysięcy mieszkań w skali roku, a średniookresowym – 4 tysięcy.
Fundamentem dla dalszego rozwoju jest zarówno poszerzanie banku ziemi, jak i uruchamianie nowych inwestycji. Planując ekspansję nie ograniczamy się do miast, w których dziś jesteśmy obecni jako deweloper, bierzemy pod uwagę również nowe lokalizacje, takie jak Aglomeracja Śląska czy Trójmiasto.
W pierwszym kwartale 2024 roku planujemy rozpocząć sprzedaż 6 nowych etapów inwestycji we Wrocławiu (Południk 17), w Warszawie (Towarowa 22), Poznaniu (Apator etap II, Apator etap V), Łodzi (Zenit etap 3D) oraz Krakowie (Dąbrowskiego). Dzięki wspomnianym inwestycjom do naszej oferty trafi ponad 1 200 mieszkań.
Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl