Do końca 2027 roku globalny rynek kosmetyków do pielęgnacji skóry osiągnie wartość 89 550 mln dolarów, rosnąc średniorocznie 7,1 procent w latach 2021-2027 – obliczyła firma badawcza Industry Research. Widzimy zatem, że jest to potężny biznes, w którym coraz większą rolę odgrywają zrównoważony rozwój i cyfryzacja – największe wyzwania współczesności.
Według danych Research and Markets światowy rynek kosmetyków naturalnych zwiększy się w latach 2022-2026 o 56,06 mld dolarów osiągając, w okresie objętym prognozą, średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 14,65 procent.
Tendencjom wzrostowym w branży cosmetic skin care towarzyszy ostatnio coraz większa świadomość konsumentów w zakresie produktów przyjaznych środowisku. Realizacja obietnicy dotyczącej zrównoważonego pozyskiwania składników przy jednoczesnym zaspokojeniu popytu na produkty upiększające staje się wyzwaniem, przed którym stanęły firmy kosmetyczne.
Jedna z nich podaje, że inteligentna modernizacja działań opiera się na kilku filarach. To np. wsparcie zrównoważonego łańcucha dostaw – wszystkie dane związane z pozyskiwaniem surowców są obecnie gromadzone i analizowane w czasie rzeczywistym.
Równie istotnym elementem procesu zmian to podniesienie doświadczeń pracowników. Nowe rozwiązania umożliwiają ich ścisłą współpracę z menedżerami w zakresie bieżącego wyznaczania i śledzenia celów sprzedażowych oraz indywidualnych ścieżek sukcesu.
Zwiększenie integracji przedsiębiorstw jest dziś priorytetem o krytycznym znaczeniu. Łącząc zarządzanie danymi, analitykę, sztuczną inteligencję i automatyzację w jednym, ujednoliconym środowisku chmurowym firmy mają szansę uwolnić swój potencjał biznesowy oraz przyspieszyć wprowadzanie kolejnych innowacji – wyjaśnia Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu SAP Polska.
Dodajmy, że według raportu Enterprise Strategy Group 83 procent ankietowanych specjalistów z branży IT na świecie ocenia, że poprawa integracji systemów w przedsiębiorstwie jest priorytetowym zadaniem do wykonania w ciągu maksymalnie dwóch najbliższych lat.