Dwa lata Bolt Market na polskim rynku. Rośnie koszyk zakupowy

by Leszek Sadkowski

W grudniu br. Bolt Market obchodzi dwa lata swojej działalności na polskim rynku. W tym roku usługa zakupów spożywczych z szybką dostawą odnotowała 25 proc. wzrost koszyka zakupowego r/r i realizowała swoją strategię asortymentową, rozbudowując portfolio produktów do ponad 4 tysięcy artykułów. Firma chce się teraz skupiać się na rozwoju strategii asortymentowej i wtapianiu w lokalny krajobraz.

Bolt Market, oferujący zakupy z szybką dostawą, zadebiutował na polskim rynku w 2021 roku i w tym czasie zdążył ugruntować pozycję na rynku. Zawdzięcza ją m.in. synergii z Bolt Food oraz strategii asortymentowej. Obecnie polski koszyk jest średnio o 4 produkty większy, niż w innych krajach, w których usługa jest dostępna, a także wzrost wartości koszyka o 25 procent r/r .

Agnieszka Cymbała, Country Manager, Bolt Market w Polsce:

Przez dwa lata Bolt Market wypracował stabilną pozycję na rynku, osiągając wzrost wartości koszyka o 25 procent r/r. Dlatego teraz skupiamy się na doskonaleniu naszej strategii asortymentowej i wtapianiu w lokalny krajobraz. Już dzisiaj globalnie około 20 procent produktów oferowanych przez nas na Bolt Market pochodzi od lokalnych producentów i jest wytwarzanych w krajach, w których są sprzedawane.

Obecnie portfolio produktów dostępnych w Bolt Market pozwala konsumentom robić całotygodniowe zakupy. W ofercie dostępne są nie tylko produkty spożywcze, ale także chemia domowa, artykuły dla zwierząt czy też pomysły na prezent na ostatnią chwilę. Cały czas pracujemy nad wprowadzaniem nowych kategorii.

Plany rozwoju

Obecny w Warszawie Bolt Market widzi potencjał do dalszego wzrostu poprzez docieranie do nowych klientów w ramach istniejących już lokalizacji. Aby to osiągnąć, operator szybkich zakupów z dostawą stawia na precyzyjną strategia promocyjną, stworzona w oparciu o sezonowość.

Innymi elementami mają być działania zwiększające koszyk klientów czy wpływanie na częstotliwość zamówień. Sklepy Bolt Market dostępne są aktualnie dla użytkowników w Warszawie.

Czy ta strategia przyniesie Boltowi sukces i dalszy rozwój? Nie będzie to łatwe, bo konkurencja nie śpi ale wydaje się, że wypracowana już pozycja i znajomość marki może na to pozwolić.

***

Bolt to europejska aplikacja, która ma ponad 150 milionów klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.

Możesz również lubić