W I półroczu 2021 r. Dino Polska, ogólnopolska sieć sklepów spożywczych, kontynuowała ekspansję geograficzną – informuje spółka. Liczba nowo otwartych marketów w tym okresie wyniosła 150 i na koniec czerwca sieć Dino liczyła 1622 sklepy. Oznacza to, że pomijając niedziele, każdego dnia w Polsce uruchamiany był nowy sklep Dino. Równocześnie Dino Polska stworzyła 2,4 tys. nowych miejsc pracy i na koniec czerwca zatrudniała ponad 28,2 tys. pracowników.
Otwarcie 150 nowych marketów Dino w pierwszym półroczu 2021 r. oznacza znaczące przyspieszenie rozwoju sieci w stosunku do analogicznego okresu 2020 r., kiedy uruchomione zostały 84 sklepy – ocenia firma. Z kolei w okresie ostatnich 12 miesięcy sieć urosła o 320 sklepów, czyli o blisko 25 proc.
Jesteśmy dobrze przygotowani do utrzymania wysokiego tempa ekspansji geograficznej w kolejnych kwartałach. Pozytywny odzew konsumentów, który obserwujemy w przypadku nowo otwartych marketów Dino daje nam dużo satysfakcji i mobilizuje do dalszego rozwoju sieci. Równocześnie staramy się aby rozwój ten odbywał się w coraz większym stopniu w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, dlatego zwiększamy nasze inwestycje także w odnawialne źródła energii elektrycznej – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska.
Na koniec czerwca 2021 r. 628 marketów Dino posiadało własne instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy wynoszącej blisko 23MW. W stosunku do końca 2020 r. oznacza to wzrost o 263 markety, dzięki czemu zapotrzebowanie Grupy Dino na energię elektryczną w coraz większym stopniu jest zaspokajane z energii słonecznej. W rezultacie w pierwszym półroczu 2021 r. Dino Polska wygenerowała 7 GWh energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, o 7 razy więcej niż przed rokiem.
W maju 2021 r. działalność rozpoczęło szóste centrum dystrybucyjne Dino Polska zlokalizowane w Sieroniowicach, w województwie opolskim. Równolegle finalizowana była budowa siódmego centrum dystrybucyjnego w Sierpcu, w województwie mazowieckim, które zostanie uruchomione po wakacjach. Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska, obejmujące głównie rozwój sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w pierwszym półroczu 2021 r. przeszło 700 mln zł, o 63 proc. więcej niż przed rokiem.
Liczby mówią same za siebie. W pierwszym półroczu zakupy w sklepach Dino robiło średnio ponad 1 mln osób dziennie, co oznacza wzrost o ponad 33% w stosunku do I półrocza 2020 r. – ocenia Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska.
Łącznia wartość przychodów ze sprzedaży Grupy Dino przekroczyła w I półroczu 2021 r. 6 mld zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2020 r. było to 4,7 mld zł. Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) wyniosła z kolei 9,5 proc.
Można dodać, że Dino tempo rozwoju ma szybkie i jeśli nie popełni podobnych błędów, które wcześniej popełniała konkurencja może być na dobrej drodze na stanie się równorzędnym konkurentem dla liderów krajowego rynku w swoim segmencie. Chodzi oczywiście o Biedronkę czy Lidla.