Dziś o tym jak wygląda sytuacja na rynku nieruchomości i jakie zachęty sprzedażowe stosują deweloperzy? Oraz na jakie bonusy można liczyć kupując nowe mieszkanie? Oto głos branży.
Andrzej Oślizlo, prezes zarządu, Develia
Pomimo wysokiej, blisko 18-procentowej inflacji gwarantujemy stałe ceny od momentu podpisania umowy. Wychodząc naprzeciw potrzebom kupujących, w niektórych projektach proponujemy harmonogram płatności w modelu 20/80, gdzie wpłata głównej transzy wymagana jest dopiero przy przekazaniu lokalu nabywcy. W wybranych osiedlach oferujemy również pewne pule mieszkań z atrakcyjnymi rabatami cenowymi.
Angelika Kliś, Członek Zarządu Atal
Naszym sztandarowym działaniem sprzedażowym w tym roku jest program „Czas na mieszkanie”. Jest on wsparciem dla klientów planujących zakup mieszkania, ale powstrzymujących się z decyzją ze względu na aktualną sytuację kredytową. Program daje im gwarancję niezmiennej ceny oraz czas, nawet do września br. na pozyskanie finansowania. W przypadku decyzji odmownej banku klient nie zostanie obciążony karą za odstąpienie od umowy.
Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding
Najbardziej dotkliwym problemem, z jakim boryka się większość osób chcących kupić mieszkanie na własne potrzeby jest brak zdolności kredytowej. Dlatego tworzymy dla nich specjalne programy, które pomagają przeczekać trudne czasy. Dostosowujemy harmonogramy płatności – opóźniamy transze, by klienci mogli poczekać na tańsze kredyty. W lipcu br. ma ruszyć zapowiedziany przez rząd program, który ma ułatwić młodym zakup pierwszego mieszkania. Dzięki naszym zachętom klienci mogą do tego czasu zaczekać już wybranym mieszkaniem.
Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper
Staramy się przygotowywać naszą ofertę w taki sposób, aby oprócz mieszkań o zróżnicowanych metrażach w atrakcyjnych lokalizacjach proponować klientom korzystne rabaty. W lutym przygotowaliśmy kilka promocji, dostępnych zarówno na naszych wrocławskich, jak i krakowskich inwestycjach.
Karolina Bronszewska, członek zarządu, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson Development
Bardziej niż na oferty promocyjne, kładziemy nacisk na wysoki poziom realizacji naszych inwestycji. Projektujemy komfortowe metraże, budujemy z wysokiej jakości materiałów i we współpracy z doświadczonymi wykonawcami.
Mamy natomiast świadomość jak ważna dla klientów jest dzisiaj kwestia zdobycia finansowania. W tym roku, w projektach proponujemy wygodny harmonogram spłat 20/80, a w niektórych projektach wciąż mamy też pakiety mieszkań w specjalnych cenach.
Anna Bieńko, dyrektor Sprzedaży w Wawel Service
Aktualnie proponujemy promocje cenowe na wybrane mieszkania, atrakcyjne harmonogramy płatności, mieszkania i domy w ramach programu Mieszkanie bez wkładu własnego. Dla nabywców mieszkań lub domów w naszej inwestycji Nova Wiosenna w Krakowie przygotowaliśmy promocję – garaż do każdego mieszkania gratis oraz jacuzzi dla pierwszych kilku nabywców gratis.
Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Aurec Home
Wysokie stopy procentowe i rosnąca inflacja skutecznie przyhamowały decyzje zakupowe konsumentów. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientom i oferujemy korzystne warunki zakupu mieszkania. Dzięki stabilnej sytuacji finansowej mogliśmy uruchomić bezpieczny system płatności 20/80, co oznacza, że nabywca realizuje płatność w wysokości 20 proc. ceny nieruchomości po podpisaniu umowy, a pozostałe 80 proc. przy odbiorze kluczy. Podczas Dni Otwartych, które organizujemy regularnie, oferujemy rabaty do 80 tys. zł na wybrane mieszkania. Ofertę rabatową można upolować także w Karnawałowe wtorki, podczas których pojawia się nowa promocja na mieszkanie.
Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper
Zachęty sprzedażowe to nieodłączny element każdej sprzedaży. Stosujemy cykliczne promocje w ramach wybranych inwestycji w formie rabatów i dodatkowych elementów w cenie, a także atrakcyjne systemy płatności, jak na przykład harmonogram wpłat 20/80, a także program poleceń. Jesteśmy także otwarci na negocjacje cenowe, a w trakcie Dni Otwartych Biur Sprzedaży organizujemy dodatkowe akcje, które cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony kupujących, na przykład kup lokal podczas Dnia Otwartego i odbierz voucher na wykończenie mieszkania.
Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest
Każdy klient, który chce u nas kupić mieszkanie może liczyć na indywidualny rabat od ceny standardowej mieszkania lub promocyjny harmonogram płatności. Promocje są ograniczone czasowo. Dodatkowo można uzyskać rabat od ceny miejsca postojowego lub komórki lokatorskiej.
Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Nie prowadzimy obecnie akcji promocyjnych. Mamy w sprzedaży ostatnie mieszkania w inwestycjach, których realizacja się kończy.
***
Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.